Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół Przedszkoli nr 1 w Świdniku

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Zespół Przedszkoli nr 1 w Świdniku (ul. Hotelowa 7, 21-040 Świdnik, tel: 817515588, fax: 817515588, email: zp_1@oswiata.e-swidnik.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Zespół Przedszkoli nr 1 w Świdniku.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2019-11-19.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Renata Wójcik - dyrektor, e-mail: zp1@oswiata.e-swidnik.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 817515588. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa  jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

- część plików nie jest dostępna cyfrowo, głównie tych opublikowanych przed wejściem w życie ustawy,

- zamieszczone informacje w postaci załączników sa w formie skanów z uwagi na  charakter treści jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-18. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś jej elementu. Można także  zażądać udostęopnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na  przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej  żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposobu kontaktu. Jeżeli osoba zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą  alternatywnego sposobu dostępu, powinna takżę określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niz w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest mozliwe, podmiot publiczny niezwłocznie  informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie mozliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niz 2 miesiące od dnia wystapienia z  żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest mozliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi rwalizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie  może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi wejście główne, znajdujące się od stronybpółnocnej, prowadzą do niego trzystopniowe schody. Do budynku prowadzą też trzy inne wejścia, od strony wschodniej i zachodniej z trzystopniowymi schodami i poręczą oraz południowej od ogrodu (bez schodów). Budynek nie posiada podjazdów dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Osobami oddelegowanymi do udzielania  informacji przy wejściu głównym sa pracownicy administracji. Istnieje mozliwość zapewnienia asysty przez pracowników jednostki przy wejściu do budynku po wczesniejszym uzgodnieniu telefonicznym - tel. 81 7515588.

W budynku na każdym poziomie (parter i piętro) znajduje się hol zapeniający pełną komunikację poziomą wewnątrz budynku, do którego prowadzą dwie klatki schodowe. Budynek nie posiada windy oraz schodołazu.

Obok budnynku na parkingu miejskim o odległości o. 50m  znajduja się wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Przy wejściu do budynku w widocznym miejscu umieszczone sa informacje o prawie wstępu z psem asystującym.

W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka mogowego.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe